Wednesday, October 14, 2009

Sejenak

1613H Okt 2009

Aku merenung jauh melihat kesibukan warga Subang Airport menyempurnakan
rutin seharian mereka...

Melihat menara kawalan yang entah berapa kali pernah terbakar dalam sejarah hidupnya...

mmmmm... mengeluh aku seketika..

Esok aku berangkat ke Kota Kinabalu.. jelas sekali jiwa aku mula beransur ansur tenang,
aku mula mencongak sendirian akan segala peralatan yang perlu aku bawa..

bersama lensa kechil dan bersama cebisan helaian dan pena berdakwat untuk aku
coretkan pengalaman perjalanan aku disana..
tidak lupa juga akan baju 'gemuk' kesayangan bersama seluar 'plastik' ku..
untuk aku menawan kembali puncak tertinggi di asi tenggara buat kali berapa entah
dalam hidup aku ini..

bila difikirkan semula,
"mampukah aku meneruskan perjuangan yang agak radikal ini?"

"kau tu gemok dah lan.." kata kaum hawa dipejabatku...



Ya!! aku sudah meningkat akan berat badan ku, insyaAllah aku tetap berjaya kali ini..

Ya!! Aku Boleh
Ya!! Aku Mampu

tunggulah Gunung Kinabalu seperti biasa akan aku cemari tapak kaki ku ini di pencak mu...

No comments: