Monday, November 10, 2008

Hari yang Gumbira

Huuaarrghhh~ segar gile bile aku baru bangun tadi..
almaklum dari semalam aku langsung tak tido..

aku bangun jer tadi 1001 persoalan yg bikin kepala otak aku
serabut hilang... dah sampai masanya aku facing the truth...
yaa.. aku dah tak serabut da nak pikir masalah semalam, kelmarin mau pun
yg lepas-lepas... im single again (hahahaha)

for now on... aku dah mula balik berkecimpung dalam
aktiviti lama aku, dari awal pagi tadi bersembang dengan alfie earth..
sembang dengan cik panda.. hurmmm...
dan semalam dalam kepala tengah weng, geng gunung aku
ajak makan-makan kat rumah die.. (thanks syam botak)

dan subuh tadi waktu aku jadi drebar mak aku..
aku tenung wajah suram mak aku, aku tau walaupun ada
ORANG label aku anak mak, duk bawah ketiak mak (peduli apa aku)
tapi atleast dekat dorang kita berasal..
tak salah kite berbakti dengan dorang.. sampai bila2 pun kite tetap
darah daging dorang...

Ada orang cakap jenis orang macam aku ni anak mak,
tapi dorang tak penah terpikir sapa yg lahir kan aku kalau bukan mak aku..
maybe dorang dah besar dam mula abai tanggungjawab sebagai anak...
aku pernah dengar ada segelintir orang..
gaji dah beribu tapi still abaikan mak bapak dorang.. (mgkin korang pernah tgk adengan seperti
ni dalam drama tv kan?)
yaaa betul, monthly bagi serat dua, sedangkan tatacara hidup anak2 agak keterlaluan,
lepak tempat nak high class, join golongan high class, sedangkan mak bapak terlingkup..

kadang2 aku kesian dgn golongan macam ni, bila susah2 baru cari mak bapak..
baru nak ingat dorang.. padahal time susah always palam dorang macam tu jer..
ntah le.. eh apsal aku bicara pasal ni plak...
huhuhu mungkin kesan negatif aku tidor petang kot... hahahaha

by the way mlm ni macam biasa mybe aku ada meeting TAHAN 2009
atau aku jadi mak nenek folo id bonda gi cari bebarang wedding adik die (mar gem) hahahah
mampus aku kalau mar gem baca entry ni...
berbalikpada xtvt aku, dah lama benor aku tak join golongan warga2 tua ni.. (mampus aku kalau dorang baca entry ni)
akceli dorang muda, umur jer dah jangkau 30an tetapi semangat muda tu ada..
ekekekek... aku nie jer golongan muda belia lagi yg gatal2 nak beramas mesra dengan dorang ni...
15hb ni aku ada job photo tangkap gambor adik id bonda nikah, then terus shoot gi
LIGA FUTSAL GUNUNG KHK 2008 (mintak2 gadis canthek2 ada ramai macam yang lepas2)
then 22hb plak aku gi balik kampung aku
sebab adik id bonda langsung kawen dekat sana (Taman Sri Bidor)...
so alhamdulillah rezeki makin bertambah, ada hikmah aku lalui prob yg lepas2
mungkin Allah nak tunjukkan sapa yg sanggup susah senang dgn aku..

Tu belum lagi tunang sepupu aku yang banyak nak tolong aku,
Lisa Mohd (for ur info tunang sepupu aku ni kaki photo jugak)
insyaAllah bulan 12 nie dorang kawen, so aku dah ada kaki jugak..
Lisa banyak nak bagi aku job, mcm biasa duty aku just as 2nd photographer jer..
tu pun jadi arr.. atleast sebelum aku nak sambar new camera Nikon D80 heheheh
sesapa nak beli D40 aku bleh arr risik2 berapa harga...

so hidup aku makin hari makin bersinar...
enjoy? apa korang igt aku kaki enjoy ke?
hahahahhahh
so hasta pronto amigos...

2 comments:

Ryehanna said...

hahaha..hati mesti mau happy brother!

Anonymous said...

memang arr.. hidup kene heppy
happy feet