Tuesday, April 14, 2009

Rinduku pada Luna

Mau juling anak mata kaca aku mencari
meliar sana sini iris aku mencari..

Hampa dan terus hampa (jawapan yang sama macam 3 hari lepas)

Kemana Luna hilang?
Luna Merajuk ke?
Luna takmo datang lagi ke? (Mustahil~)

Tikala persoalan ni datang, otak aku ligat
merembes segala sisa elektron mahupun ion-ion untuk mencari
JAWAPAN mitos mahupun misteri kehilangan Luna..

Aku dah letih semenjak 3 hari lepas mencari dan memasang harapan
dapat melihat Luna seperti malam-malam yang lepas..

Huuuussshhh~ aku lepaskan slow-slow asap rokok Nusantara
"eehhh~ asap ni tebal plak" getus hati kechil aku..

Nahhhh~ baru aku sedar dan baru aku mendapat dan menjawab segala sarang persoalan
kehilangan Luna..
merah dan suram langit malam-malam ni...
aku dah mula merasai kesan tangisan si langit dan awan..
aku senyum dan terus berlalu masuk ke teratak aku
sambil bermonolog sendirian...

"patut le bulan takde malam-malam lepas musim hujan, awan tebal... rupanya~"



Terra, Vena, Vincent Van Goh

OnePolar

No comments: