Friday, October 10, 2008

Ayat Ayat Cinta (yaawwnnn~)






Heheheh.. tak tau arr aku nak cakap macam mana mengenai cerita ni,
walaupun cerita nie dah lama ditayangkan namun bagi aku cerita nie tetap NO 1, aku ulang NO 1 dalam life aku nie
honestly bagi aku cerita ini merupakan cerita indonesia yang pernah bagi aku
sedikit touching... apa pun aku nak bagitau mengenai carta top hits Indo Film dalam hidup aku

1. Ayat Ayat Cinta
2. Ungu Violet
3. Ada Apa Dengan Cinta
4. Pasir Berbisik

mengenai carta kat atas nie, kalau apa yang boleh aku nak katakan
Filem Ayat Ayat Cinta nie adalah antara Filem yang mampu mengetapikan obses
aku terhadap pelakon Dian Sastrawardoyo... sebab carta no 2 hingga ke 4 tu semua peneraju
utama filem tu adalah Dian Sastrawardoyo... keunikan Filem Ayat Ayat Cinta ni
bagi aku dari seni Kareografi dan lenggok seni serta kreativiti pengarah dan penulis skrip nie
yang agak Gikos serta marbeles.. (syabas aku nak ucapkan mengenai kebestan dorang nie)

Bagi aku yang bukan penggemar cerita barbahasa melayu ni (Im sound silly when i speak malay - mawi pinjam ayat ko hahah)
cerita nie mampu meruntuhkan egois aku terhadap perfileman bagi pelusuk tanah jajahan melayu nie...
cerita nie amat touching sebenarnya, bayangkan aku dok tengok
3 kali dalam hari yang sama memandangkan anje aku sibuk bekerja (akceli aku amik emergency off - hahahah kantoi jugak akhirnya)
aku tengok banyak kali pun bersebab.. sebab UTAMA bile satu cerita yang mampu membuat hati aku terusik
aku jadi tak puas hati and jadi bengang.. aku akan wat rujukan untuk cerita kali ke 2
dan aku akan wat kesimpulan serta menghayati dengan sepenuh jiwa
untuk kali ke 3.. so the result is WALLLLAAAAWWEEEIIIII... Encore! Encore! Encore! (bak kata orang belah europe sana tu)
aku amat berpuas ati dengan segalanya.. cuma sedikit gangguan audio yang membuatkan aku rasa nak bakar jer TGV time tu
bayar punya mahal, sampai pop corn 2 bundle aku beli.. (im getting fat by the ends of this year.. yyaawwww~)

Than bagi aku yang menjadi penggemar serta peminat cerita ini
TONIGHT on 10 OCTOBER 2008
Sistem Televisyen Malaysia Berhad a.k.a TV3 akan
membuat tayangan kat salurannya.. pukul 0900mlm kalau tak salah aku..
so mintak-mintak malam nie anje aku takde ajak aku kuar..
ekekekke so wait for me.. miahahah yyaawwwwnnn!!~
Posted by Picasa

1 comment:

Anonymous said...

cite ni faberet i jugek..